Poradnik – wszystko, co musisz wiedzieć, aby wystawić swoje produkty w galerii handlowej – sprzedając różnego rodzaju produkty, niezależnie od tego, czy są one wykonywane przez nas, czy jedynie sprzedawane, zawsze chcemy dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Wypromowanie własnego biznesu jest jednak czymś bardzo skomplikowanym i czasochłonnym – a firma przecież musi płacić zarówno za swój asortyment, jak i lokal, w którym go sprzedaje. Ale właśnie – co jeśli połączymy bezpłatną reklamę z tymże lokalem? Takie rozwiązanie umożliwia posiadanie stoiska handlowego w centrum handlowym. Dzięki niemu nie tylko mamy gdzie sprzedawać produkt, ale i zyskujemy dostęp do potężnej bazy klientów odwiedzających właśnie galerię. Im więcej ona zainwestuje w reklamę, tym więcej my zyskamy. Zwłaszcza, że wynająć możemy nawet niewielkie i stosunkowo tanie miejsce na wyspę handlową.
Pierwsze kroki w trafieniu do galerii handlowej
Zaczynając myślenie o obecności naszej firmy w galerii handlowej, musimy zastanowić się, czy ma to sens – przede wszystkim zależne jest to od rodzaju produktu, który oferujemy. Jeżeli ma on jakieś większe gabaryty, lub jest przeznaczony wyłącznie dla ludzi interesujących się jakąś niższą, wtedy może nam być ciężko rozwinąć się poprzez obecność w galerii. Wszystkie stoiska handlowe znajdujące się w niej po części bazują na spontaniczności i nasz produkt powinien być pod to w jakimś stopniu dopasowany. Jeżeli to odhaczymy, musimy zastanowić się, w jakiej formie chcemy istnieć – możemy być sklepem bardziej stacjonarnym (co wiąże się z większą opłatą, nie tylko ze względu na metraż samego sklepu, ale i dostęp do zaplecza), albo też wyspą handlową (znacznie wygodniejsze rozwiązanie).
Gdy już określimy te podstawowe aspekty naszego stoiska handlowego, możemy przejść do kolejnego kroku, którym jest rozmowa z samą galerią handlową. Z niej musimy wynieść co najmniej kilka najważniejszych informacji. Przede wszystkim dowiedzmy się, gdzie możemy się zmieścić – lokalizacja jest bardzo ważna, a my powinniśmy zadbać o to, by znaleźć się w miejscu najpopularniejszym, najlepiej blisko strategicznych lokalizacji (na przykład restauracji, do których każdy zagląda). Uzyskamy informacje na temat metrażu, na który możemy sobie pozwolić oraz oczywiście czynszu, jaki będziemy musieli zapłacić, żeby w ogóle mieć o czymkolwiek innym rozmawiać.
Jak zaprojektować idealną wyspę?
Posiadając już takie podstawowe informacje na temat stoiska handlowego (jego metraż, oczekiwany przez galerię wygląd i inne), możemy przejść do budowania samego w sobie stoiska. Weźmy przy tym pod uwagę, że…
– powinno w pełni wykorzystywać przydzielony nam metraż – dlatego właśnie stoiska handlowe często robione są pod wymiar i indywidualne zamówienie; skoro galeria daje nam więcej miejsca, czemu mielibyśmy go w pełni nie wykorzystywać?
– musi być atrakcyjne dla potencjalnego klienta – szklane gabloty to podstawa, ale dobranie odpowiedniego oświetlenia oraz właściwe zaprezentowanie oferowanych przez nas produktów jest w stanie zdziałać cuda – ludzie chętniej zapłacą za produkt nieco więcej, jeśli tylko został on zaprezentowany we właściwy sposób;
– musi być bezpieczne – jako że będziemy na nim przechowywać pieniądze oraz wartościowe dla nas produkty, musi być skonstruowane tak, abyśmy czuli się bezpiecznie; nietłukące się szyby pancerne oraz miejsce na zabezpieczony sejf to absolutna podstawa – każda gablota powinna z kolei być zamykana;
– powinna zawierać odpowiednie miejsce dla sprzedającego – niezależnie od tego, czy sami sprzedajemy nasze produkty, czy też zatrudniamy do tego odpowiednią osobę – najlepiej, abyśmy zadbali o to, by stoisko było dla nas wygodne. Galerie są zazwyczaj otwarte cały dzień i my musimy się do tego dostosować, sprawiając, aby godziny naszego otwarcia były dokładnie takie same.
Aby wyspa wyglądała zadowalająca, zadbajmy o to, by odpowiadała najbardziej popularnym tego typu miejscach. Zanim ją kupimy zawsze możemy wybrać się na spacer po galerii i zobaczyć, co najbardziej rzuca nam się w oczy i co cieszy się największym zainteresowaniem ludzi. Powinno nam to dać wiele do myślenia na temat tego, w co powinniśmy wejść, a jakich rozwiązań powinniśmy stanowczo unikać.
Podsumowanie
Choć znalezienie się w galerii handlowej może wydawać się trudne, wymagające rozpoznawalnej marki oraz swoistej popularności, są to tylko pozory oraz nieumiejętne rozsiewane plotki. Tak naprawdę bowiem niemal każda galeria z radością przyjmie nowego najemcę. Stawiając stoiska handlowe (albo jedno, w zależności od tego, na jaki rozmach się pokusimy) musimy jednak pamiętać, by jeszcze przed jego przygotowaniem i właściwym zbudowaniem dogadać wszystko z zarządem centrum handlowego, by później spełnić jego wymagania na temat zarówno rozmiaru stoiska, jak i chociażby pomniejszych cech jego wyglądu. Pozwoli nam to zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy, które mogą być przez nas spożytkowane w lepszy sposób. Negocjując warunki umowy z włodarzami galerii nie wahajmy się zagadać o darmową reklamę – najlepiej w postaci rozdawania ulotek po galerii. Pozwoli klientom szybciej przyzwyczaić się, że tam jesteśmy i w razie potrzeby właśnie tam można dokonać u nas zakupu.